دومین دوره جشنواره «ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تأکید بر جلب مشارکت مردم برای احیای تالاب‌های کشور»

این جشنواره با هدف:

  • شناسایی و تعامل بیشتر با نوآوران و مخترعان و حمایت از آنان، شناسايی و ترويج روش‌های اصلاح الگوی مصرف آب و منابع طبیعی، شناسایی راهکارهای احیای تالاب‌های کشور، معرفی اثرات محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها و کمک به راه‌اندازی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان فعال در تولید ایده‌ها و محصولات نوآورانه در روزهای ۲۶ الی ۲۹ آبان‌ماه سال جاری در شهر تبریز، توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل، سازمان حفاظت محیط‌زیست، دولت ژاپن و شرکت دانش ‌بنیان ویرا پژوهان پویا در دو بخش رویداد استارتاپی و دریافت ایده‌ها و محصولات نوآورانه برگزار می‌گردد.

    محورهای اصلی جشنواره با در نظر گرفتن اولویت‌های اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی تعیین شده است. این محورها شامل موارد ذیل می باشند:

    - فناوری‌های نوین در احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور
    - راهکارهای ارتقای مشارکت مردم برای حفاظت از تالاب‌های کشور
    - شناسایی زنجیره‌های ارزش مؤثر بر بهبود اقتصاد خانوار روستایی
    - مدل‌های پایدار بهره‌برداری خردمندانه از منابع حیاتی تالاب‌های کشور
    - راهکارها و شیوه‌های نوآورانه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی
    - طبیعت‌گردی و گردشگری جامعه محور و مؤثر بر احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور
    - پرداخت برای خدمات اکوسیستمی و طرح‌های کسب و کار مناطق تالابی
    - راهکارهای نوآورانه مدیریت فعالیت‌های کشاورزی با هدف ارتقای بهره‌وری و پایداری محیط‌زیست
    - راهکارهای مشارکتی سازگاری با تغییر اقلیم و افزایش تاب‌آوری محیط
    - استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بهینه‌سازی منابع تالاب‌ها و کاهش مصرف انرژی
    - راهکارهای نوین مدیریت پسماند و بازیافت نهاده‌های مصرفی در کشاورزی
  • زمان ثبت و ارسال ایده ها:

  • بنابر برنامه ریزی دبیر خانه جشنواره، زمان ثبت و ارسال ایده‌ها تا ۳۰ مهرماه است.

  •  جوایز جشنواره:

  • همچنین به ایده‌های برتر جوایز نقدی اهدا و از پیاده‌سازی و عملیاتی شدن آن‌ها در پروژه‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران حمایت خواهد شد.
  • سامانه ثبت نام در جشنواره به آدرس الکترونیکی www.fiwci.ir قابل دسترسی برای کلیه نخبگان و علاقه مندان این حوزه است.