گامی به سوی شکل گیری مجمع مدیران پروژه های تالابی- درس آموخته ها

گامی به سوی شکل گیری مجمع مدیران پروژه های تالابی- درس آموخته هایی از مرکز و غرب آسیا و مدیترانه


منطقه غرب و مرکز آسیا و مدیترانه همواره شریان حیاتي ارتباط بین اروپا و آسیا بوده است. امروزه اهمیت جهاني این منطقه شامل اهمیت تجاري، انرژي، فرهنگ و محیط زیست براي همگان روشن است. طي چند سال گذشته، تلاشهاي بین المللي براي حفاظت از تالابها در منطقه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
به منظور تبادل تجربیات و درسهاي آموخته در خصوص حفاظت و مدیریت تالابها، طرح حفاظت از تالاب هاي ایران و مرکز منطقه اي آموزش و پژوهش کنوانسیون رامسر در غرب و مرکز آسیا، کارگاه مشترکی را تحت عنوان "گامی به سوی شکلگیری مجمع مدیران پروژه های تالابی" در اکتبر 2010 برگزار نمودند. در این کارگاه مدیران ارشد 11 پروژه تالابی ( به ویژه مطالعات موردی انجام شده توسط GEF) از 9 کشور نواحی آسیای مرکزی و غربی و مدیترانه گرد هم آمدند تا تجارب خود را با هم مبادله نمایند و گروهی فعال برای تبادلات تجربیات مدیران پروژه ها تشکیل دهند.
مجموعه حاضر، خلاصه ای از یافته های این کارگاه ارائه نموده و منبعی را برای پروژه های مشارکتی و نیز کسانی که به دنبال توسعه و اجرای مسیرهای یکپارچه حفاظت از تالاب ها در مقیاس محلی، ملی و بین المللی می باشند، در اختیار می گذارد.